LEVERANS

Senaste uppdatering: 2020-11-08.

 

 

1. LEVERANSTID

Nästan alla produkter i vår butik är lagervaror. Normal leveranstid är 3-4 arbetsdag från att din order expedierats. Beställningar som görs innan kl 14.00 skickas redan samma dag. Vid eventuell försening kontaktar vi dig så snabbt som möjligt och du har då rätt att utan kostnad häva köpet.

2. FRAKTKOSTNAD

Fraktavgiften är 59 kr inom Sverige, oavsett hur mycket du beställer.
För leverans till utlandet tillämpas andra fraktkostnader, se punkt 4.

3. BESTÄLLNINGSVAROR MED LÅNG LEVERANSTID

Vissa produkter som visas i vår webbutik är först tillgängliga flera veckor fram i tiden, vanligtvis runt 3-4 veckor. Dessa är produkter som vi inte ännu fått in i lager och du som kund förhandsbeställt via får webbutik.

Observera att samtliga leveransdatum som anges på dessa produkter är BERÄKNADE leveransdatum som kan komma att ändras. Tyvärr så händer det att produkter blir försenade hos tillverkaren och detta ligger helt utanför vår kontroll. Det enda vi kan göra åt detta är att i förhand flagga för eventuella förseningar och hoppas på överseende. Samtliga beräknade leveransdatum som anges på hemsidan hämtas automatiskt direkt från våra leverantörer. På så sätt hålls de ständigt uppdaterade i webbutiken, men vi har tyvärr ingen möjlighet att höra av oss och informera om eventuella förseningar. Hör av dig till oss om din bokade produkt blivit försenad så återkommer vi med ett aktuellt beräknat leveransdatum.

4. LEVERANS TILL UTLANDET

Är du bosatt utanför Sverige och vill göra en beställning, så kontaktar du vår kundtjänst (support@sweetgeek.se). Vi står inte för eventuella tullavgifter, som kan tänkas tillkomma. Du kan även bli tvungen att betala dubbel moms.

5. FALSKBESTÄLLNINGAR

Med en falskbeställning avses en beställning i någon annan persons namn, utan dennes uttryckliga medgivande. Denna typ av beställningar beivras och polisanmäles. Tänk på att ditt IP-nummer loggas vid alla beställningar.

6. SLUTSÅLD ELLER FÖRSENAD VARA

På varje produkt i vår webbutik anges en beräknad leveranstid. Tyvärr så kan dock felaktigheter i lagernivåerna uppstå och beställningsvaror kan komma att bli försenade. Skulle det du beställer mot förmodan inte finnas i lager eller bli försenat så kontaktar vår kundtjänst dig via e-post. Du har då möjlighet att bli ersatt med en likvärdig vara eller annullera din order.

7. AVBESTÄLLNING

Du har rätt att avbeställa din order fram tills dess att du mottagit den. Om du vill avbeställa din order så är det viktigt att du hör av dig till oss och meddelar detta. Om du låter din beställningen gå i retur utan att avbeställa ordern så klassas detta som en outlöst försändelse och du kommer att debiteras 199 kr.

8. OUTLÖST FÖRSÄNDELSE

Försändelse som går outlöst i retur till oss innebär att beställaren debiteras 199 kr. En beställning ligger kvar på ditt utlämningsställe i två veckor innan den går i retur till oss. Debiteringen sker för att täcka våra kostnader för frakt samt hantering av ordern. Observera att en outlöst beställning inte är samma sak som ett ångrat köp. Om du hör av dig till oss och meddelar att du ångrar ditt köp så har du självklart rätt att skicka tillbaka din order utan att vi debiterar dig 199 kr.

 

0