Köpvillkor

Senaste uppdatering: 2020-12-11.

 

 

PRISER OCH BETALNING

Varornas priser anges inklusive moms. Kundvagnen visar det totala priset inklusive alla skatter, moms, frakt och eventuella betalningsavgifter. Betalningsvillkor anges i kundvagnen, beroende på vald betalningsmetod. Fraktvillkor anges i kundvagnen, beroende på vald fraktmetod.

Kort eller bankkonto
Med kort eller konto kan du betala dina köp snabbt, säkert och enkelt på tre olika sätt. Du kan ansluta både dina kort och
bankkonton till Klarna när du ska betala något för första gången, eller göra det i förväg via vår app med hjälp av BankID.
Klarna kommer ihåg dina uppgifter så att du kan handla och betala ännu smidigare nästa gång.
● Banköverföring
Betala med ditt bankkonto och godkänn köpet med BankID. Pengarna dras direkt utan någon registrering hos oss.
● Dras från bankkonto
Pengarna dras från ditt anslutna konto inom två bankdagar efter att ordern har skickats.
● Kort
Betala med valfritt kort. Pengarna reserveras direkt på kortet i samband med köpet.
Alla köp med kort eller bankkonto omfattas av Klarnas köparskydd.
Betala senare
● Betala inom 14 dagar. Prova sakerna i lugn och ro hemma och bestäm vad du vill behålla. Inga räntor eller
avgifter när du betalar i tid.
Alternativ
● Betala inom 14 dagar. Handla nu, prova hemma och betala bara för det du vill behålla. Inga räntor eller
avgifter när du betalar i tid.
Dela upp
● Delbetalningsplan
Betala enligt en plan, så att köpet är fullt betalt efter till exempel 12 månader. Vill du betala mer en månad går det bra och
du kan närsomhelst betala den resterande skulden.
● Flexibla delbetalningar
Betala ett minimibelopp varje månad. Du väljer själv om du vill betala minimibeloppet eller valfritt belopp över
minimibeloppet.
När du godkänts kan du hantera dina betalningar och få betalningspåminnelser i Klarna-appen.
Skaffa appen
Använd Klarna-appen för att se och hantera dina betalningar, rapportera returer och chatta dygnet runt med Klarnas
kundservice.

ÅNGERRÄTT

Avbokningsperioden är 14 dagar.

Som feedback till oss måste det vara tydligt att du vill utnyttja ångerrätten. Ångerfristen löper från den dag du mottar varan eller en betydande del av den. Om avtalet gäller en artikel som har gjorts på beställning eller en artikel som har fått en personlig prägel börjar annulleringsperioden löpa samma dag som du har fått information.

Information om ångerrätt
“Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”

Avbokningsperioden gäller inte om:

  • Tjänsten startas under avbokningsperioden med deras samtycke,
  • priset är beroende av fluktuationer på den finansiella marknaden, t.ex. på en aktie,
  • artikeln är i ett sådant skick att den inte kan returneras,
  • tätningen på ljud- eller videoinspelningar eller datorprogram är trasig. Teknisk tätning anses också vara tätning.

När du utövar ångerrätten är du:

Ansvarig för att artikeln är i samma skick som när du fick den. Du kan inte använda objektet, men naturligtvis kan du undersöka det noggrant. Om objektet skadas eller går förlorat på grund av vårdslös hantering av dig upphör ångerrätten.

GARANTIER OCH SERVICE

Våra garantier innebär inga begränsningar i klagomålsfristen för varor enligt konsumentköpslagen.

LEVERANSER

Leveranstid anges i kundvagnen under respektive fraktmetoder. Om en artikel har en annan leveranstid anges detta för respektive artikel.

Paket inte hämtade

Om du väljer att hämta som fraktmetod kommer varan att finnas på ditt lokala postkontor i upp till 4 veckor. Objekt som inte har hämtats inom denna tidsfrist kommer att returneras till oss. För alla varor som inte hämtas förbehåller vi oss rätten att fakturera kostnader för returfrakt, hanteringsavgift och hanteringsavgift, idag fastställda till 150, –

Returer

Returfrakt måste betalas av dig om inte artikeln är defekt eller om vi har levererat fel artikel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte som kontant vid leverans. Vid utbyte betalar vi för frakt av nya varor till dig.

När du utövar ångerrätten måste du

  • vid en artikel, skicka eller skicka tillbaka den till oss,
  • i händelse av en tjänst, gör materialet tillgängligt för oss, såvida inte detta skulle orsaka problem för dig.

Återbetalningsskyldighet:

Om du utnyttjar ångerrätten förbinder vi oss att återbetala din betalning för varan senast 14 dagar efter att vi har mottagit varan, eller i händelse av en tjänst inom 14 dagar efter att vi har meddelats att du vill utöva ångerrätten. Du måste betala eventuella returkostnader för att returnera varor.

PRIVAT POLICY

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

COOKIES

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

 

0